|
REC5625252 |
Contes, música i joc: el món dels Minairons |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil |
|
|
|
1/8/2024 - 21/8/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Desig d'Aprendre
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
47DA Contes, música i joc: el món dels Minairons
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/08/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
40
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Voleu tenir recursos de música i jocs per als més petits? Doncs aquesta és la vostra formació.
Aquesta formació va enfocada a oferir als equips docents eines i recursos de música i joc per incorporar a les seves aules d'educació infantil enriquint l'animació lectora.
Percebre, transformar, expressar-se i gaudir a través del llenguatge musical, narratiu i simbòlic.
La formació s'inicia amb un material teòric i avancen cap a l'aplicació d'aquests
coneixements en la pràctica dels diferents mòduls.
Es treballaran tots els sentits, jugarem amb el cos, la veu i el so.
Coneixereu materials de joc, instruments pensats per nadons i primera infància i recursos de psicomotricitat senzills i atractius omplint així les diferents capsetes amb els detalls de les propostes.
Durant l'experiència formativa, el i la participant serà acompanyada en els diferents fòrums i tutories personalitzades per tal de resoldre dubtes, aclariments o crear i compartir noves propostes de contes, música i joc.
Llegir amb ells/es i per ells/es, viure la música i compatir estones de joc amb altres infants és brindar l'oportunitat de gaudir d'un entorn ric en estímuls educatius de qualitat.
La metodologia de la formació és a través diferents recursos, com videos, fòrums, tasques, qüestionaris i pdfs, volem que les participants tinguin desig d'aprendre mentre gaudeixen del que aprenen. Recursos i eines proporcionades a través de la plataforma Moodle que fem servir al Campus de la nostra escola. I sempre amb l'acompanyament de la formadora.
-El lloc de l'activitat és online, curs telemàtic (en línea asíncron) a través de la plataforma Moodle, al Campus de l'escola, i l'horari a distribuir com millor convingui a la participant durant les dates de la convocatòria.
-Als cursos i seminaris, publicitat que se’n fa: A través de la nostra pàgina web https://desigdaprendre.cat/ i de les nostres xarxes socials (Instagram, Tik Tok, @desig_daprendre, Facebook, Desig d'aprendre, i a través de les xarxes de les persones formadores que imparteixen el curs (si en tenen).
-Tipus de difusió de l'activitat: A través de la nostra pàgina web https://desigdaprendre.cat/ i les nostres xarxes socials: (Instagram, Tik Tok, @desig_daprendre, Facebook, Desig d'aprendre, i a través de les xarxes de les persones formadores que imparteixen el curs (si en tenen).
|
| |
Objectius |
● Apropar al meravellós món de la imaginació i l’animació lectora amb jocs, dinàmiques i provocacions que tenen els personatges dels contes com a protagonistes.
● Oferir recursos per acompanyar l’infant en el seu creixement de forma respectuosa, des del seu llenguatge preferit: el joc i la música.
● Dissenyar sessions d’estimulació sensorial i musical a l’escola infantil.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1: Provocacions i animació lectora:
• Presentació i formació teòric-pràctica sobre el mètode.
• Estructura de les sessions. Rebre i acomiadar els infants.
• Provocacions de joc.
• Minimons.
Mòdul 2: Recursos musicals que acompanyen els contes.
Habilitats i estratègies del mètode presentant els materials i recursos de joc i música dels 7 contes proposats.
• La veu cantada.
- Cançons, cantarelles, jocs de falda.
• Píndoles musicals. Les qualitats de so.
- Altura ( agut-mig- greu).
- Direccionalitat ( ascendent -descendent).
- Timbre ( materials).
- Durada ( llarg- curt).
- Intensitat( fort-fluix).
• Les músiques:
- Acompanyaments amb petita percussió rítmica i melòdica.
- Repertori.
- Pinzellades d’edició d’àudios amb el programa Audacity.
• Contes proposats:
- L’escala vermella. Editorial kalandrala.
- Flores. Editorial Kokinos.
- Selva. Editorial kalandraka.
- Somnis del bosc. Editorial Coco books.
- Després de la pluja. Editorial kalandraca.
- Rinxols d’or. Combel Editorial.
- El Peix peixet. Símbol Editors.
Mòdul 3: Música en família.
• Moments musicals i lúdics que reforcen el vincle afectiu i que acompanyen l’infant en
el seu creixement de forma respectuosa.
• Estratègies i experiències pràctiques per la seva aplicació.
|
| |
Formador/a |
Marta Escayola i Rifà i Anna Gomis i Junoy
|
| |
Avaluació |
Pla d’avaluació de l’activitat:
• Avaluació continuada a través del seguiment als fòrums i tutories individualitzades.
•Disseny d’un conte musicalitzat a escollir on posar en pràctica les competències
desenvolupades en el curs.
•Per poder superar el curs les i els participants hauran d’haver portat a terme totes les
tasques proposades.
•Es farà un recull en format PDF de les diferents propostes per compartir amb els i les companyes del curs.
Tasques d'aprofitament que la i el participant haurà fet:
• Reflexió personal a partir de dinàmiques, lectura i posterior posada en comú en els fòrums, qüestionaris d’aprofundiment, disseny de provocacions, pràctica d’exercicis musicals i tutories personalitzades que l’ajudaran a anar adquirint les habilitats necessàries per a desenvolupar propostes d’animació lectora sensorials i musicals.
Mòdul 1: Fòrum on compartir els diferents dissenys de les provocacions inicials.
Mòdul 2: Vídeo-pràctica de petites píndoles d’exercicis musicals.
Mòdul 3: Creació, programació i posada en comú d’una sessió de música amb alumnes o
un conte musicalitzat.
Qüestionari de satisfacció del curs.
|
| |
Requisits de certificació |
Per poder certificar la formació, el i la participant haurà d'haver realitzat totes les tasques que es proposen a cada mòdul. Participar de forma activa en els fòrums del curs i interactuar amb la resta de persones del curs en algun moment. Tot basat en els continguts del curs, una participació significativa que demostri que ha après.
Si hi hagués qüestionaris o qualsevol altre tipus de tasca als mòduls, també caldrà fer-la, i en finalitzar la formació contestar el qüestionari o fòrum de satisfacció.
Si fos una convocatòria en què una activitat que ho requereixi no es pugui dur a la pràctica s'adaptarà aquesta a les circumstàncies del moment. Si una persona no està en actiu en el moment de la formació se li adapta també qualsevol activitat que requereix demostració a l'aula, com es fa durant els estudis previs a incorporar-se al món laboral.
El curs ha de quedar acabat al 100% dins de les dates assenyalades.
|
| |
Persones destinatàries |
Infantil (0-6)
|
| |
E-mail |
desigdaprendre@gmail.com
|
| |
|
|
|